fbpx

Brand personal – ce înseamnă și cum se construiește?

Indiferent că ești antreprenor, doctor,  marketer, angajat sau freelancer, un brand personal îți poate aduce o multitudine de beneficii.
Primul ar fi să devii cunoscut în domeniul în care activezi, să vinzi produsele și sau serviciile prin intermediul brandului personal, deci să atragi mai mulți clienți.

Poți obține parteneriate sau colaborări cu diferite companii sau cu diverși oameni ce au și ei un brand personal construit.
Și unul dintre avantajele care mie îmi plac cel mai mult  – să devii o autoritate în domeniu, să ai ceva de spus în domeniul în care activezi și să fii persoana la care oamenii caută informații valide.

Însă, ca să ai un brand personal de succes trebuie să ai curajul să ieși în față, să te expui publicului tău țintă și să devii vulnerabil. Trebuie să găsești în tine curajul de a le spune tuturor cine ești și ce te pasionează cu adevărat

Brandul personal nu înseamnă doar poze frumoase pe Instagram sau pe celelalte rețele sociale, ci o asumare a abilităților tale și capacitatea ta de a aduce valoare în online. Valoare adusă în domeniul ce te pasionează și în care te dezvolți constant.

Dacă ai ajuns până aici și ai decis că vrei să începi constuirea brandului tău personal, hai să vedem care sunt primii  5 pași.

Crearea unui brand personal se aseamana foarte mult cu crearea unui brand de companie asa că,

1. De ce-ul personal – Misiunea viziunea si valorile sunt cele ce trebuie definite pentru început.

Brand personal – ce înseamnă și cum se construiește?

De ce vrei să îți construiești un brand personal?
Care este misiunea acestuia? De a influența cât mai mulți oameni, de a fi o autoritate în domeniu și de a avea un cuvânt de spus, de a ajuta alți oameni cu ideile tale sau de a genera mai multe vânzări pentru afacerea ta.

Dacă le ai pe toate acestea clar definite, vei avea mai mult control asupra a ceea ce se întâmplă cu brandul tău personal. Vei lua mai ușor deciziile de a colabora cu cineva dacă acesta nu rezonează cu valorile pe care tu le susții sau nu se aliniază cu misiunea ta.

2. Care sunt abilitățile tale?

Brand personal – ce înseamnă și cum se construiește?

Ce știi să faci tu cel mai bine?
Unde vrei sa aduci plus valoare?
Ești doctor, fotograf, poet, marketer sau poate antreprenor, iar abilitățile tale țin de domeniul în care activezi.
Scoate abilitățile la iveală și începe să le folosești.

Zilele trecute am găsit pe Facebook un bărbat pasionat de florile de apartament. Și-a indentificat abilitățile și misiunea lui, iar acum postează în fiecare zi sfaturi despre cum să îți întreții plantele de apartament, cum să le uzi și cum să le faci să înflorească mai repede.
În concluzie nu căuta prea mult, vezi doar ceea ce îți place să faci și îți vine cumva mai natural.

3. Care este publicul tău țintă?

Brand personal – ce înseamnă și cum se construiește?

Cui vrei să atragi atenția asupra brandului tău?
Care este segmentul de public țintă?
Începe prin a răspunde la întrebările de bază- Cine, care, cum, ce, de ce și unde?

Cine sunt cei pe care i-ai ajutat până acum cu abilitățile tale?
Care sunt trăsăturile lor caracteristice? Cum ies în evidență?
Unde se află aceștia?
Ce probleme le poți rezolava cu ajutorul abilităților tale și cee ace vrei să expui pe online?Ce carecteristici & beneficii cheie le oferi?
Care sunt motivele pentru care te-au urmărit sau susținut?

Mai multe despre cum să îți indentifici publicul și piața țintă, am scris pe blogul de la DAR media – https://darmedia.ro/piata-tinta/
Este o metodă care se aplică atât la aflarea publicului țintă al unei companii, dar și a unui brand personal.

4. Promovarea pe rețelele sociale!

Brand personal – ce înseamnă și cum se construiește?

Am ajuns și la partea mea preferată. Unde îți expui brandul personal, pe ce rețele sociale?Dacă ți-ai aflat publicul țintă și abilitățile tale vei intui destul de ușor pe ce rețele sociale să te promovezi.
Dacă alegi să mergi pe mai multe rețele sociale asigură-te că, ceea ce postezi este adaptat specificului rețelei respective.

Pe Facebook poți posta și conținut educativ dar și fun, în timp ce pe Linkedin conținutul educativ și cu un limbaj curat și profesional este un must.

Te încurajez să îți achiziționezi și un domeniu (site) personal, pentru că îți va da mai multă flexibilitate și îi vei da brandului tău o greutate mai mare.
Pe site-ul tău poți posta studii de caz din domeniul în care activezi, idei personale, noutăți sau cărți ori celelalte pasiuni pe care le ai și vin în completarea abilităților tale.

PS. – Despre cum și ce să postezi pe rețelele sociale vom vorbi într-un articol viitor.

5. Creșterea brandului

Brand personal – ce înseamnă și cum se construiește?

Răbdare! Îmbunătățește-ți constant cunoștințele și orice ai face, fă cu pasiune, pentru că, rezultatele nu or sa întârzie să apară.
Trebuie să fim conștienți că, un brand indiferent că e un brand personal sau unul de companie nu se construiește peste noapte.
Este nevoie de perseverență, consecvență, pasiune și dragoste pentru ceea ce faci.

Brandul personal este un proces de creștere, în primul rând al tău, ca și persoană, pentru că acesta depinde 100% de tine, de ritmul tău de creștere și de învățare și de gradul de expunere de care dispui.

Încurajez câți mai mulți oameni pasionați de ceea ce fac să își construiască un brand personal care să aducă plus valoare pe rețelele sociale și nu numai. Îmi place să văd cât mai mulți oameni pasionați de ceea ce fac ce au curajul să își expună ideile.
Poate la început îți va fi greu să îți expui ideile lumii, însă cu timpul va deveni ceva normal.

6. Fii atent la vanity metrics

Valorile de vanitate sau vanity metrics sunt acele cifre care te vor face să arătați bine pe online (un număr mare de urmăritori, sute de like-uri), dar care nu te vor ajuta să înțelegi propria performanță, într-un mod care să te ajute la o strategie viitoare.

Acest tip de valori, arată bine la suprafață. Să zicem că ai 100.000 de urmăritori, dar când privești mai în profunzime, ai doar 100 de oameni ce interacționează cu tine, îți urmează sfaturile și primești feedback ori testimoniale.

Pe scurt, problema valorilor vanității este că te îndepărtează de scopul, misiunea și viziunea ta. Ai numere multe în față, dar care nu înseamnă nimic.

Nu te pierde în numărul de like-uri, revino la punctul 1 – De ce-ul personal, Misiunea, Viziunea și Valorile tale, apoi extrage metrici pe care îi vei măsura. Singuri metrici ce vor conta.
 Măsoară astfel încât să te poată ajuta să iei o decizie pe baza lor.
Ce metrici poți urmări?
– Cât de clar îți expui mesajul,
– Cât de mult implementează oamenii ideile tale în viața lor,
– Câte testimoniale / mesaje private vin,
– Dacă ai un blog nu te uita doar la numărul de vizite, ci și la durata vizitatorului per articol.

Brand personal – ce înseamnă și cum se construiește?

Continuăm seria despre branding-ul personal într-un articol viitor? Spune-mi în căsuța de comentarii.

Cu drag,
Adelena

Brand personal – ce înseamnă și cum se construiește?

22 thoughts on “Brand personal – ce înseamnă și cum se construiește?

  1. Super utile sfaturile, iti multumesc! Recent am trecut si eu pe domeniu si chiar imi sunt de ajutor. E adevarat ca promovarea conteaza foarte mult, dar cred ca mai important este mesajul transmis prin cateva cuvinte decat cateva poze fancy. Eu personal desi sunt pasionata si de fotografie nu stiu sa fac fotografie de produs de exemplu. Pentru ca nu stiu sa editez. Dar daca ma pot juca cu doua-trei cuvinte, cred ca impresionez mai mult pe cineva.

    1. Da, depinde pe ce rețea de socializare expui fotografia și cuvintele. Sunt unele rețele ce se bazează doar pe vizual și mai puțin pe cuvinte. Dar cum am zis și în articol, dacă faci cu pasiune impresionezi pe oricine :)). Succes!

  2. Wow! Cate si mai cate informații valoroase ne-ai dat! Trebuie sa il mai citesc de câteva ori ca să vad cum stau real și eu și sa ma apuc de multa munca!🥰

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *