fbpx

KPI de urmărit pe Instagram

În articolul trecut vorbeam despre Branding și anume Brand personal – ce înseamnă și cum se construiește?

Însă ieri am avut o discuție tare interesantă cu un prieten care îmi spunea că are 3000 de urmăritori pe Instagram și că vrea să își crească numărul de urmăritori.

Prima mea întrebare a fost : DE CE? De ce vrei să îți crești numărul de urmăritori? Care e scopul?

Așa, să am mulți urmăritori ca influencerii.

E tare ușor să pici în vanity metrics, să te pierzi în numărul de urmăritori și să uiți de scopul Instagramului tău.

În goana tuturor influencerilor după likeuri și subscriberi uităm care sunt defap KPI (indicatorii de performanță) importanți la un cont de Instagram.

Atenție! Pentru a putea urmări acești indicatori trebuie să ai contul business sau creator și acces la Instagram analytics.

Așa că, am creat pentru tine și pentru prietenul de la care a pornit articolul 8 KPI – indicatori de performanță pe care trebuie să îi urmărești în dezvoltarea brandului tău personal sau de companie.

Engagement per Follower

Emagementul este un KPI mult mai important decât numărul de urmăritori. Indiferent de numărul de urmăritori pe care îl ai, interacțiunea oamenilor cu postările și story-urile tale este cea care contează cu adevărat, care ridică postările tale în feed și contribuie la credibilitatea profilului și brandului tău.

În fond și de drept ce rost are dacă ai 2000 de urmăritori, tu postezi o informație interesantă care ar ajuta o mulțime de oameni, dar nimeni nu interacționează cu ea, nu primești feedback la ea.

Pentru a vedea engagementul pe care îl are profilul tău de Instagram, accesează secțiunea Insights – Content Interactions.

Aici vei vedea numărul de likeuri primele în ultimele 7 zile, numărul de comentarii și de share, interacțiunea cu story – nr de replies, iar mai jos poți găsi topul postărilor și story-urilor tale.

Iar dacă vrei să calculezi rata de engagement, o poți calcula după următoarea formulă:

Datele problemei:

  • Cont cu 2000 de urmăritori
  • O postare primește 60 de likeuri, 30 de comentarii și 6 save – asta înseamnă 96 engagement
  • Împărțim engagement la numărul de urmăritori x 100 –  96/2000 = 0.048 x 100 = 4,8% (rata de engagement)   

La fel poți afla și rata de engagement per săptămână adunând datele din Instagram Insights și urmând formula de mai sus. Dacă calculezi constant rata de engagement îți poți ajusta strategia de marketing din mers și o poți menține sau crește.

TIPS – vezi ce postări au avut cea mai mare prefromanță. Ce ai putea păstra din de la ele? Fie #-urile, stilul fotografiei, ori subiectul abordat.

Accounts Reached

Următoarea statistică pe Instagram Insights este Acounts Reached – pe românește numărul de oameni la care postarea și contul tău a ajuns.

Acest KPI te ajută să vezi dacă conținutul tău este în fața publicului, dacă postările tale prind avânt sau nu.

Dacă profilul tău are un reach mare de la lună la lună, asta înseamnă că profilul tău de Instagram are un conținut valoros cu un potențial mare de engagement. Un lucru foarte bun pentru creșterea profilului tău, dar și pentru notorietatea brandului.

Follower

Numărul de followeri nu are relevanță dacă nu ai engagement, dar dacă acesta crește în paralel cu engagementul și reachul, contul tău se va bucura de un mare succes.

Așa că un alt KPI de urmărit ar fi numărul de Follower noi și numărul de Unfollow pe care îl primești.

Dacă numărul tău de urmăritori stagnează pentru mai mult de 2 sătămâni este timpul să îți schimbi strategia de marketig. Să fii atent la ceilalți KPI și să vezi dacă postările tale sunt de vină, grafica, #-urile sau poate frecvența postărilor tale.

În Tabul Total Follower pe lângă numărul de urmăritori care vin și pleacă poți afla informații valoroase despre publicul tău țintă. Informații ca:

  • Topul locațiilor din care urmăritorii tăi te urmăresc,
  • Intervalul de vârstă,
  • Sexul urmăritorilor,

Dacă vrei să afli care este rata de creștere a urmăritorilor pe contul tău de Instagram într-o lună poți afla astfel.

Datele problemei:

  • Cont instagram 2000 de urmăritori
  • La sfârșitul luni ai 2200 de urmăritori, asta înseamnă o creștere de 200 de urmăritori
  • Împărțim cei 200 de urmăritori în plus la numărul urmăritorilor de la începutul lunii și înmulțim cu 100.
    200/2000 x100 = 10%

Așadar rata de creștere a urmăritorilor tăi este de 8.69%.

  • Cea mai activă ora a zilei – Acest metric te ajută să vezi care e cea mai activă ora a zilei pentru contul tău de Instagram. Ora perfectă la care să postezi conținut și să fie văzut imediat de către utilizatorii tăi.

Aceștia sunt câțiva KPI pe care mie îmi place să îi urmăresc și cu ajutorul cărora îmi ajustez strategia de marketing pe Instagram. Urmărește și tu acești indicatori de performanță pe Instagram pentru a fi mereu în fața potențialilor tăi urmăritori sau clienți.

Dacă îi urmărești deja sau ai întrebări legate de indicatorii de performanță pe Instagram, hai în comentarii să vorbim.

Cu drag,
Adelena

Este posibil ca imaginea să conţină: Adelina Elena Ababei

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *