Idei – Webstock 2022- cel mai mare eveniment de social media
Niciodată nu e prea târziu pentru un articol cu idei de la Webstock, chiar dacă a trecut o săptămână.
Mi-am notat lucruri și încă mai țin minte cum m-am simțit, chiar dacă mulți ar spune că am îmbătrânit.
Așa că, lăsând astea pentru altă dată, pe 7 octombrie am fost la CEL MAI MARE EVENIMENT DE SOCIAL MEDIA ȘI COMUNICARE ONLINE DIN ROMANIA – Webstock.


Sincer, mi-a fost foarte dor de un eveniment așa de mare în care să mă reîntâlnesc cu prieteni, oameni dragi și să cunosc oameni noi.
Experiența a fost foarte faină. Deși am mai fost la Webstock cred că de vreo 3 ori, acum parcă a fost cea mai faină ediție.
Au fost speakeri foarte interesanți și am prins scena mea preferată.
Să lăsăm vorba că știu că ai venit la mine pe blog să furi câteva idei de la eveniment, așa că, în ordinea vorbitorilor, începem cu :
Adina Jipa de la Social Insider care a vorbit despre Tik tok vs Reels – ce conținut performează cel mai bine
- Tik Tok este cea mai performantă rețea de socializare din perspectiva engagementului. Are aproape de 4 ori mai mult engagement decât reels
- Dacă vorbim de Instagram cele mai performante formate din punct de vedere al engagementului sunt Reels, urmat de carusel, videos, single image
La nivel global brandurile postează un TikTok la 2 zile. Pe Instagram reels, brandurile postează la 5 zile
- Cu 44% mai multe comentarii pe TikTok decât pe Instagram
Dan Oros de la Google
- Youtube-ul este noul main stream, Face ca tot ce e in trending si popular se schimba
- În România sunt peste 11 Milioane de adulți care intră în fiecare luna pe Youtube
Ciprian Camfirescu – Vodafone Romania și Sabin Cornoiu – Salvamont Romania
Tehnologia ajunge în echipa Salvamont
Dacă îți place să mergi în drumeții pe munte, ar trebui să știi despre noua tehnologie adusă de Vodafone în colaborare cu cei de la Salvamont.
În munți există zone greu accesibile, înconjurate de pereţi stâncoşi care blochează semnalul mobil generat de rețeaua terestră, astfel că victimele sunt greu de localizat de către echipele Salvamont.
Pentru a veni în sprijinul salvamontiștilor, Vodafone și Salvamont au lansat două soluții digitale prin care Salvamont va putea da semnal 5G și în zonele greu accesibile, astfel încât victimele accidentelor montane să ia legătura și să poată fi localizate de echipele de salvare.
Soluția este formată dintr-un echipament instalat la sol, pe un mijloc de transport specific acestor zone, care se conectează prin satelit la centrul rețelei Vodafone, şi un echipament radio instalat pe o dronă profesională ce este ridicată deasupra zonelor de căutare.
Află mai multe informații aici
Cuzin Toma & Cristina Bazavan
Chiar am fost uimită când l-am văzut pe Cuzin Toma. El este cel ce îl interpretează pe Firicel în Las Fierbinţi.
Ce mi-a plăcut din discursul lui:
De ce ai ales actorie? Din dragoste, am ales din dragoste, dar nu din dragoste de artă, ci din dragoste fizică, eram îndrăgostită de soția mea.
Cum ai făcut să nu te ia valul celebrității? Nu știu, nu am băgat în seamă, nu am avut timp. Am făcut suficient și cred că de aici vine și dorința mea de a da înapoi. Vă spun și vouă – când vă dă cineva un măr degeaba, eu am luat mărul ăla l-am tăiat în 4 – 6, am luat semințele alea și le-am pus în pământ. Pe poamele alea am cumpărat 3 kg de mere sau 2 kg de mere, În 3 ani am avut cea mai mare plantație de meri. Exact ăsta sunt eu – Cuzin Toma. Satul din care am plecat, satul ăla de mere din care luăm toți un măr și îl ducem mai departe în viață. Eu m-am gândit să duc înapoi un măr din plantația mea de mere. Asta fac și o fac cu mare plăcere nu m-am gândit la nici un câștig, că dacă noi uităm de unde am plecat, ne uităm trecutul, ne uităm pe noi.

După ce am fost la scena principală am ales una dintre cele 3 scene:
- New Trend Stage
- Creator Stage
- Strategy Stage
Pe care crezi că am ales-o?
Hm… Să ne gândim. Dacă te-ai gândit la Strategy Stage, ai dreptate. Acolo am simțit chemare. Așa că, prima vorbitoare a fost:
Andreea Blejan de la BCR – Adaptare la schimbare în Social Media
P.S – cine mă cunoaște știe că primul meu job a fost la BCR și cumva sunt legată emoțional de brandul ăsta pentru că am învățat foarte multe de la ei.
Sânziana Stoicescu – BAT România – Storytelling in an omnichannel journey
- Monochannel – folosim un singur canal de comunicare pentru a distribui produsul sau pentru a transmite un mesaj către consumatori
- Multichannel – folosim mai multe canale care nu neapărat comunică între ele
- Crosschanel – folosim mai multe canale care comunică între ele
- Omnichannel – pune consumatorul în centrul canalelor pe care le folosim dar are la bază o strategie bazată pe date. Urmărim consumatorul în diferitele stadii de consum dar putem targeta diferitele canele cu mesaje diferite specifice momentului.
Raluca Radu – MTH Digital – 3 exemple practice de la campanii la brief, la rezultate
Despre călătoria clientului am vorbit și noi în ultimele articole de pe blogul Dar Media – las câteva dintre ele aici, dacă vrei să aprofundezi subiectul.
Pâlnia de vânzări și călătoria clientului. Sunt același lucru? De ce contează?
Part I – Cum creezi o campanie de Black Friday performantă, ținând cont de Buyer Journey?
Part II – Cum creezi o campanie de Black Friday performantă, ținând cont de Buyer Journey?
Ana Maria Bajan – Caroli Foods Group – studiu de caz
Oana Raluca Năstase de la LEO BURNETT București
Ioana Mucenic – Minio Studio
În concluzie prezentările au fost foarte bune, interesante și de actualitate. M-am bucurat să îmi revăd o parte din prieteni și cunoscuți, să adun informații noi de marketing și să văd studii de caz de succes.
Au fost multe informații pe care le-am adunat și nu le-am introdus aici, dar vă invit să ne vedem la următorul Webstock, să simțiți energia evenimentului și să cunoașteți oameni tare faini.
În încheiere vă las poza cu Blogolteni – poză care e tradiție.
